Kurs fotografii KFC I – obsługa aparatu

Kurs fotografii dla początkujących amatorów, podczas którego wytłumaczymy Ci najważniejsze funkcje Twojego aparatu, nauczymy sprawnie go obsługiwać i pokażemy, jak robić nim udane zdjęcia.

Kurs fotografii KFC I to 100% prak­tycz­nych ćwi­czeń ze sprzętem – zarówno zaawansowanym kompaktem, jak i lustrzanką cyfrową – dzięki którym aparat stanie się dla Ciebie przyjazny, a robienie zdjęć da Ci wiele satysfakcji. Podczas kursu nauczysz się m.in.:

  • prawidłowo naświetlać fotografie;
  • ustawiać ostrość na wybranym obiekcie;
  • unikać poruszonych zdjęć;
  • kreatywnie korzystać z zoomu;
  • uzyskiwać na zdjęciach wierne kolory.

Jednym zdaniem, zaczniesz robić dobre zdjęcia!

Dla kogo przeznaczony jest ten kurs?

Kurs KFC I – obsługa aparatu skierowany jest do osób, które:

  • rozpoczynają naukę fotografowania;
  • kupiły apa­rat i chcą się nauczyć robić dobre zdjęcia;
  • nie mogą przebrnąć przez instrukcję swojego kompaktu lub lustrzanki cyfrowej;
  • znudziły się trybem „zielonym” i chcą zacząć świadomie fotografować;
  • „prze­sia­dają” się z apa­ratu ana­lo­go­wego na cyfrowy.

Przewodnik po kursie KFC I – obsługa aparatu?

Poznaj zagadnienia, które będziemy omawiać podczas kursu KFC I.

Podstawy pracy z aparatem

Naucz się optymalnie ustawiać swój aparat oraz dowiedz się co możesz, a czego nie powinieneś robić ze swoim sprzętem.

Na kursie omówimy następujące zagadnienia:

  • wybór właściwych ustawień;
  • prawidłowe trzymanie aparatu;
  • formatowanie karty pamięci;
  • bezpieczna wymiana obiektywu;
  • formowanie akumulatorów;
  • format i jakość zapisu zdjęć;
  • dbanie o aparat.

Jaki format lepiej wybrać, RAW czy JPEG?Tego także dowiesz się na kursie KFC I

Wybór trybu pracy

Dowiedz się, który z trybów najlepiej wybrać do fotografowania różnych tematów i naucz się je w pełni wykorzystywać.

Na kursie omówimy tryby:

  • program (P);
  • preselekcji czasu (S; Tv);
  • preselekcji przysłony (A; Av);
  • manualny (M);
  • tematyczne (np. portret, krajobraz etc.).

Jaki wybrać tryb, aby rozmyć na zdjęciu tło?Tego także dowiesz się na kursie KFC I

Ustawianie ostrości i kadrowanie

Naucz się ustawiać ostrość na wybranym obiekcie oraz kreatywnie korzystać z zoomu.

Na kursie omówimy następujące zagadnienia:

  • automatyczne i samodzielne ustawianie ostrości;
  • zmiana trybu pracy autofokusa;
  • wybór pola AF;
  • stosowanie „pułapki ostrości”;
  • kreatywne używanie zoomu.

Jak ustawić ostrość poza centrum kadru?Tego także dowiesz się na kursie KFC I

Naświetlanie zdjęć

Dowiedz się jak ustawić aparat, aby zrobić dobre zdjęcie w każdej sytuacji oraz poznaj sposoby unikania najczęściej popełnianych błędów.

Na kursie omówimy następujące tematy:

  • wybór trybu pomiaru światła;
  • ustawianie wartości przysłony;
  • dobór czasu naświetlania;
  • tryb Bulb;
  • korekta i blokada ekspozycji;
  • używanie bracketingu;
  • zmiana czułości ISO;
  • korzystanie z histogramu;
  • ustawianie balans bieli.

Jak uzyskać prawidłowe kolory na zdjęciach?Tego także dowiesz się na kursie KFC I

Praca z wbudowaną lampą błyskową

Poznaj techniki doświetlania zdjęć lampą błyskową oraz naucz się zmieniać siłę błysku flesza.

Na kursie omówimy m.in:

  • wybór trybu pracy flesza;
  • korektę siły błysku;
  • redukcję czerwonych oczu;
  • sposoby mieszanie światła zastanego z oświetleniem błyskowym.

Jak zmniejszyć siłę błysku flesza?Tego także dowiesz się na kursie KFC I

Gwarancja satysfakcji

KFC I – obsługa aparatu to nasz autorski kurs, który przez lata dostosowywaliśmy do Waszych potrzeb. Optymalnie dobrany program i czas zajęć oraz profesjonalna kadra wykładowców pozwalają nam dziś zagwarantować:

  • przystępnie prowadzone zajęcia;
  • najwyższy poziom warsztatów;
  • naukę w krótkim czasie;
  • miłą atmosferę podczas kursu.

Nad najwyższym poziomem merytorycznym kursu czuwa opiekun programowy serwisu WarsztatyFotograficzne.pl – Robert Wyłupek.

Sto procent pozytywnych opinii

Miła atmosfera zajęć prowadzonych zrozumiałym dla początkujących językiem przez doświadczonych wykładowców, a także czytelne przykłady i praktyczne ćwiczenia sprawiają, że uczestnicy kursów KFC I wystawiają nam same pozytywne opinie.

Zobacz co piszą uczestnicy warsztatów KFC I – obsługa aparatu w nadsyłanych po kursie opiniach:

Niesamowite jak szybko można zapomnieć o zielonym trybie! Jeszcze nie wierzę, że korzystam już tylko z trybów manualnych:)Monika, uczestniczka wrocławskiej edycji kursu KFC I

Jeszcze raz dziękuję za warsztaty, z których jestem bardzo zadowolona. Podobała mi się forma ich prowadzenia. Czekam na kolejne kursy!Brygida, uczestniczka szczecińskiej edycji kursu KFC I

Dziękuję za dużą (bardzo dużą!) dawkę wiedzy. Teraz już mam wszystko poukładane w głowie i łatwiej mi się robi dobre zdjęcia.Piotrek, uczestnik wrocławskiej edycji kursu KFC I

Chciałam zamienić mój kompakt na lustrzankę, ale po kursie potrafię swoim aparacikiem zrobić zdjęcia, których zazdroszczą mi koleżanki ;-)Ania, uczestniczka gliwickiej edycji kursu KFC I

Więcej opinii o kursie KFC I – obsługa aparatu znajdziesz w sekcji: Opinie.